۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تشریح عملکرد تیم تکواندو نوجوان در مسابقات جهانی/ زنگ خطر به صدا درآمد

تشریح عملکرد تیم تکواندو نوجوان در مسابقات جهانی/ زنگ خطر به صدا درآمد

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان بعد از کسب عنوان چهارمی جهان و بازگشت به تهران با تاکید بر اینکه سکوی جهانی برای هیچ کشوری تضمین شده نیست، گفت:همه کشورها سخت در حال تلاش برای موفقیت در رشته تکواندو هستند و در واقع نتایجی که در چین‌تایپه رقم خورد زنگ خطر را برای تکواندو ایران به صدا در آورد. 

محمد رضا زوار ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: دهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک سطح بالا و سنگینی داشت. در این رقابت‌ها هیچ تکواندوکاری حاشیه امنیت نداشت. اعضای تیم ایران هم در چند وزن فوق تصور ظاهر شدند هرچند در برخی اوزان هم تکواندوکاران‌مان برابر انتظار مبارزه نکردند. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که " چه عواملی باعث از دست رفتن نایب قهرمانی شد"؟، گفت: اینکه ما فکر کنیم در هر دوره از مسابقات سکوی قهرمانی یا نایب قهرمانی برای تیم ایران یا کره‌جنوبی کنار گذاشته‌اند، خیال باطلی است که فقط به تکواندو ایران لطمه می‌زند. همه کشورها سخت در حال کار و تلاش هستند که در این رشته المپیکی پیشرفت کرده و مدال المپیک بدست آورند. در همین دوره 10 مدال طلا بین 9 کشور توزیع شد که خود گویای این مدعاست.
 
سرمربی تیم تکواندو جوانان ادامه داد: البته یکسری از مسائل هم دست به دست هم داد تا نتوانیم برابر انتظار ظاهر شویم. یکی از دلایل آن تغییر قوانین بود که ما شب قبل از آغاز  مسابقات از آن مطلع شدیم. کم شدن مساحت زمین مسابقه، گرفتن وقت مفید و یا تذکر به تمارض از جمله مهمترین این تغییرات بود و با وجود آنکه برای همه تیم‌ها یکسان بود ولی روی تیم ما خیلی تاثیر گذاشت. کشورهای اروپایی از شش ماه قبل با قوانین آشنا بودند و حتی در مسابقات مختلف آنها اجرا کردند ولی ما چنین شرایطی نداشتیم و نمی‌توان برای یک نوجوان با دو ساعت توضیح تغییر قوانین را جا انداخت.
 
زوار به اعزام نشدن تیم نوجوانان به یک تورنمت تدارکاتی هم اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان قصد توجیه ندارم ولی از تیمی که با 92 روز تمرین آن هم در داخل کشور انتخاب شده و به مسابقات رفته نمی‌توان بیش از این انتظار داشت. تکواندوکاران این تیم فقط با خودشان "پا" زدند. در حالی که تیم روسیه به عنوان نایب قهرمان این مسابقات شش تورنمنت بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی اروپا را قبل از همین مسابقات تجربه کرد و بعد به چین‌تایپه آمد.
 
 
وی ادامه داد: سه تکواندوکار ما در راند طلایی بازنده شدند، در واقع اگر این سه تکواندوکار تجربه لازم را داشتند و در چند مسابقه شرکت کرده بودند، می‌توانستند از این تجربه به خوبی بهره ببرند. راند طلایی و گرفتن امتیاز پیروزی به تجربه نیاز دارد. تکواندوکاری که مبارزه را جلو است اگر تجربه لازم را داشته باشد خیلی خوب می‌تواند مبارزه را اداره کند. ضمن اینکه دو تکواندکار هم در مقابل ناداوری مقابل تکواندوکاران میزبان بازنده شدند. واقعا داوران تیران و امانلو را ناجوانمردانه حذف کردند و هیچ کاری هم نتوانستیم انجام دهیم. 
 
زوار به شرایط فیزیکی تکواندوکاران هم اشاره کرد و تصریح کرد: تمام کسانی که مدال طلا کسب کردند از تکواندکاران ما یک سر و گردن بالاتر بودند و تکواندوکار ما هم که طلا گرفت همین شرایط را داشت. ما اگر می‌خواهیم دوره بعد روی سکو باشیم باید مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 را به عنوان یک میدان مناسب در نظر گرفته و از همانجا نیروهای خود را برای کسب موفقیت در مسابقات جهانی آماده کنیم نه آنکه چهار ماه مانده به مسابقات به فکر تیم ملی و مسابقات انتخابی بیفتیم.
 
وی گفتگو با خبرنگار مهر را اینگونه ادامه داد: در قرعه‌کشی مسابقات هم مشکلات عمده‌ای وجود داشت که باعث شد کشورهای قدر چون ایران، کره‌جنوبی، چین‌تایپه، مکزیک، روسیه، ترکیه و ... در یک بخش از جدول باشند و سایر کشورهای نه چندان مطرح در بخش‌های دیگر جدول مبارزه کنند. این موضوع هم در نتیجه گیری تیم‌ها تاثیر گذار بود. اعتراض کشورها هم  نتیجه نداد.
 
سرمربی تیم تکواندو نوجوانان در پایان گفت: اگر نتایج سه دوره گذشته مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان را بررسی کنیم، می‌بینم که چند کشور به سرعت در حال پیشرفت هستند و سایر کشورها نیز به شدت در حال فعالیت هستند که خود را به سطح اول تکواندو جهان برسانند. ما باید تلنگری که در چین‌تایپه به تکواندو ایران زده شد را جدی بگیریم چرا که در رده سنی پایه که نتیجه نگیریم در رده‌های بالاتر نیز به مشکل بر می‌خوریم.
 
به گزارش مهر، تیم تکواندو نوجوانان ایران در بخش پسران که عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان را در اختیار داشت در دوره جدید این مسابقات که به میزبانی چین‌تایپه برگزار شد، بعد از کره‌جنوبی ، روسیه و چین‌تایپه در رده چهارم قرار گرفت.
کد خبر 2262212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha